[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره انجمن ::
اخبار رویدادها::
آیین نامه ها::
اخبار علمی::
عضویت::
بخش آموزش::
مراکز مرتبط::
تسهیلات پایگاه::
پست الکترونیک::
برقراری ارتباط::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: یادداشت دکتر عبدالناصر همتی در خصوص صندوق بیمه حوادث طبیعی
:: وابسته شدن به بودجه دولت یا اصلاح سیاست ها
:: دفتر نمایندگی زیر ذره بین بیمه مرکزی
:: ضرر 95 میلیارد دلاری شرکت‌های جهانی بیمه
:: آغاز ماراتن برنامه‌نویسی بیمه در کشور
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
:: اساسنامه ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۴/۷/۸ | 

 بسمه تعالی

اساسنامه انجمن علمی محاسبات بیمه و مالی ایران

 
فصل اول کلیات و اهداف

    ماده 1: به‌منظور گسترش و پیشبرد علمی دانش نظری و کاربردی آمار در حوزه صنعت بیمه و بازارهای مالی و سایر حوزه های مرتبط و ارتقای کیفی نیروهای متخصص و بهبود  بخشیدن به امور پژوهشی و آموزشی در زمینه‌های علوم محاسبات بیمه و مالی و سایر رشته‌های وابسته و ارتقای فرهنگ بیمه ، انجمن علمی محاسبات بیمه و مالی ایران که از این پس در این اساسنامه انجمن نامیده می‌شود، تشکیل می‌گردد.

     ماده 2: انجمن مؤسسه‌ای غیر انتفاعی مستقل است و در زمینه‌های علمی- پژوهشی فعالیت می‌کند و از تاریخ ثبت دارای شخصیت حقوقی است و رییس هیأت مدیره آن نماینده قانونی انجمن می‌باشد.

     ماده 3: مرکز انجمن در شهر تهران است و شعب آن پس ازپیشنهاد انجمن و موافقت کمیسیون انجمن‌های علمی می‌تواند در هر منطقه از کشور تشکیل شود.
     تبصره 1: هیأت مدیره می‌تواند در صورت لزوم نسبت به تغییر نشانی مرکز اصلی انجمن اقدام کند به شرط آنکه موضوع در روزنامه رسمی کثیرالانتشار اعلام شود و کتباً به اطلاع کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برسد.

     تبصره 2: هیأت مدیره می‌تواند در صورت لزوم نسبت به ایجاد دفتر یا نمایندگی در خارج از کشور اقدام کند به شرط آنکه موضوع در روزنامه رسمی کثیرالانتشار اعلام شود و کتباً به اطلاع کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برسد.

     ماده 4: انجمن از تاریخ تصویب این اساسنامه برای مدت نامحدود تشکیل می‌شود و ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران است.
 
فصل دوم وظایف و فعالیتها
    
ماده 5: به‌منظور نیل به هدفهای مذکور در ماده (1) این اساسنامه، انجمن اقدامات زیر را به‌عمل خواهد‌آورد:
5-1- انجام پژوهش‌های علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی با پژوهشگران، متخصصان و سایر کارشناسانی  که به گونه‌ای با  علوم اکچوئری و سایر رشته‌های وابسته سر و کار دارند.
5-2- همکاری با نهادهای اجرایی، آموزشی و پژوهشی در زمینه ارزیابی و بازنگری و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به امور آموزش و پژوهش در زمینه علمی موضوع فعالیت انجمن.
5-3- ترغیب و تشویق پژوهشگران و استادانی که خدمات شایانی در پیشبرد اهداف انجمن ارائه نموده‌اند.
5-4- برگزاری گردهمایی‌های علمی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی
5-5- انتشار کتب و نشریات علمی در سطح ملی و بین المللی که در قالب تألیف،‌ترجمه، کتاب، مقاله و سخنرانی و غیره انتشار یافته اند.
 
فصل سوم انواع و شرایط عضویت

الف) انواع عضویت :
انواع عضویت در انجمن به شرح زیر می‌باشد:

  • عضویت پیوسته
  • عضویت وابسته
  • عضویت دانشجویی
  • عضویت افتخاری
  • عضویت حقوقی
1-6.عضویت پیوسته
افرادی که حداقل دارای درجه کارشناسی ارشد در رشته‌های اکچوئری، مدیریت بیمه، آمار ، اقتصاد، ریاضیات، مهندسی صنایع و مهندسی سیستم های اقتصادی و اجتماعی و رشته‌های وابسته باشند، می‌توانند به‌عضویت پیوسته درآیند.
2-6.عضویت وابسته:
اشخاصی که دارای درجه کارشناسی رشته‌های مذکور در بند 6-1 هستند و مدت 5 سال سابقه کار مفید در یکی از رشته‌های مرتبط با بیمه داشته باشند، می‌توانند به عضویت وابسته انجمن درآیند.

3-6. عضویت دانشجویی:
کلیه دانشجویانی که در رشته‌های مذکور در بند 6-1  و رشته‌های وابسته به تحصیل اشتغال دارند، می‌توانند به عضویت دانشجویی انجمن درآیند.
4-6.عضویت افتخاری:
شخصیتهای ایرانی و خارجی که مقام علمی آنان در زمینه‌های مذکور در بند 6-1  حائز اهمیت خاص باشد، یا در پیشبرد اهداف انجمن کمکهای مؤثر و ارزنده‌ای نموده‌ باشند، می‌توانند به عضویت افتخاری انجمن درآیند. لازم به ذکر است شرایط عضویت افتخاری توسط کمیته‌ای که از سوی هیأت مدیره انتخاب می‌شوند تعیین خواهد شد.
5-6.عضویت حقوقی:
سازمانهایی که در زمینه‌های علمی و پژوهشی فعالیت دارند می‌توانند به عضویت حقوقی انجمن درآیند.

 
ماده 7: هر یک از اعضاء سالانه مبلغی را که میزان آن برای تمام انواع عضویت توسط هیأت مدیره پیشنهاد می‌شود و در مجمع عمومی به تصویب می‌رسد، به عنوان حق عضویت پرداخت خواهدکرد.
تبصره 1: پرداخت حق عضویت هیچ‌گونه حق و ادعایی نسبت به دارایی  انجمن برای عضو ایجاد نمی‌کند.
تبصره 2: اعضای افتخاری انجمن از پرداخت حق عضویت معاف هستند.
تبصره 3: دانشجویان دکتری می‌توانند با پرداخت حق عضویت دانشجویی به عضویت پیوسته انجمن درآیند.
 
     ماده 8: عضویت در یکی از موارد زیر لغو می‌شود:

1-8- استعفای کتبی
2-8- عدم پرداخت حق عضویت سالانه
 
فصل چهارم ارکان انجمن

     ماده 9: ارکان انجمن عبارتند از:

الف: مجمع عمومی                 ب: هیأت  مدیره                      ج: بازرس
 
الف: مجمع عمومی

     ماده 10 : مجمع عمومی از گردهمایی اعضای پیوسته به صورت عادی یا فوق‌العاده تشکیل می‌شود.
10-1- مجمع عمومی عادی سالی یکبار تشکیل می‌شود و با حضور یا رأی کتبی نصف به علاوه یک کل اعضای پیوسته انجمن رسمیت می‌یابد و تصمیمات با اکثرت آراء حاضرین معتبر است.
تبصره 1: دعوت برای تشکیل مجمع عمومی باید حداقل پانزده روز قبل از تشکیل مجمع به‌صورت کتبی (پستی یا الکترونیکی) یا آگهی در روزنامه‌ کثیر‌الانتشار به اطلاع اعضای پیوسته برسد.
تبصره 2: شرایط تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده همانند شرایط تشکیل مجمع عمومی عادی است و همچنین رسمیت یافتن جلسات و مصوبات همانند مجمع عمومی عادی می‌باشد.
10-2- مجمع عمومی فوق‌العاده در مورد ضروری با دعوت هیأت  مدیره یا بازرس و یا با  تقاضای کتبی یک سوم اعضای پیوسته تشکیل می‌شود.
    
 ماده 11: وظایف مجمع عمومی

الف مجمع عمومی عادی
  • انتخاب اعضای هیأت  مدیره و بازرس
  • تصویب خط مشی انجمن
  • بررسی و تصویب پیشنهادها و برنامه‌های پیشنهادی هیأت مدیره
  • تصویب میزان حق عضویت پیشنهادی از سوی هیأت مدیره
  • بررسی و تصویب ترازنامه و صورتحساب درآمدها و هزینه‌های سال مالی گذشته و بودجه سال آتی انجمن.
ب مجمع عمومی فوق‌العاده
  • تصویب تغییرات در مفاد اساسنامه
  • تصویب انحلال انجمن
  • عزل هیأت  مدیره و بازرس
تبصره 1: جلسات مجامع عمومی عادی و فوق العاده با حضور نماینده تام الاختیار کمیسیون انجمنهای علمی ایران رسمیت می یابد.
تبصره 2: مجامع عمومی توسط هیأت  رئیسه‌ای مرکب از یک رییس، یک منشی و دو ناظر اداره می‌شوند.
تبصره 3: اعضای هیأت  رییسه با اعلام و پذیرش نامزدی خود در مجمع انتخاب می‌شوند.
تبصره 4: اعضای هیأت  رییسه نباید از بین کسانی باشند که خود را در انتخابات هیأت  مدیره و بازرس کاندیدا کرده‌اند.

پ هیأت مدیره

     ماده 12: هیأت مدیره انجمن مرکب از 7 عضو اصلی و 2 عضو علی‌البدل است که هر دوسال یکبار با رأی مخفی از میان اعضای پیوسته انجمن انتخاب می‌شوند.
12-1- هیچیک از اعضا نمی‌توانند بیش از دو دوره متوالی به عضویت هیأت مدیره انتخاب شوند.
12-2- عضویت در هیأت مدیره افتخاری است.
12-3- هیأت مدیره حداکثر تا یک هفته پس از انتخاب شدن تشکیل جلسه داده و با رأی کتبی نسبت به تفکیک وظایف خود اقدام می‌نماید.
12-4- کلیه اسناد تعهد آور و اوراق بهادار با دو امضای رئیس هیأت مدیره و خزانه‌دار انجمن همراه با مهر انجمن و نامه‌های رسمی و اداری با امضای رئیس هیأت مدیره  یا نائب رئیس ایشان معتبر است.
تبصره 1 : رئیس هیأت مدیره و خزانه دار انجمن در اولین جلسه دوره جدید انجمن انتخاب می‌گردند که کلیه امور مالی انجمن بر عهده خزانه دار می‌باشد.
تبصره 2 : قائم مقام هیأت مدیره با پیشنهاد رئیس و تأیید هیأت مدیره در اولین جلسه دوره جدید انجمن مشخص می‌گردد که در غیاب رئیس هیأت مدیره مسئولیت امضاء و اداره امور را بر عهده دارد.
12-5- هیأت مدیره موظف است حداقل هر دو ماه یکبار تشکیل جلسه دهد که فاصله بین ارسال دعوتنامه کتبی با تاریخ تشکیل جلسه هیأت مدیره حداقل یک هفته است.
12-6-  جلسات هیأت مدیره با حضور اکثریت اعضا (4 عضو) رسمیت می‌یابد و تصمیمات متخذه با اکثریت آرای موافق، معتبر است.
12-7- برای کلیه جلسات هیأت مدیره صورتجلسه‌ای از سوی دبیرخانه انجمن تهیه می‌شود که کلیه مصوبات هیأت مدیره در درج می‌گردد و پس از امضای اعضا در دبیرخانه انجمن نگهداری می‌شود.
تبصره : مسئول دبیرخانه از میان اعضاء با پیشنهاد رئیس انجمن از میان اعضای اصلی و تأیید هیأت مدیره در اولین جلسه دوره جدید انجمن مشخص می‌گردد.
12-8- شرکت اعضای هیأت مدیره در جلسات  ضروری است و غیبت هر یک از اعضا بدون عذر موجه به تشخیص هیأت مدیره تا سه جلسه متوالی و پنج جلسه متناوب در حکم استعفای عضو غایب خواهدبود.
12-9- درصورت عدم حضور مستمر در جلسات (بند 12-8) ، یا قبول درخواست استعفای از سوی هیأت مدیره و یا فوت هر یک از اعضای هیأت مدیره، یکی از اعضای علی‌البدل (به ترتیب تعداد آراء مأخوذه در انتخابات) برای مدت باقیمانده دوره عضویت به جانشینی وی تعیین خواهدشد.
12-10- حضور بازرس و اعضای علل البدل در جلسات هیأت مدیره بدون داشتن حق رأی مجاز است.
 
     ماده 13: هیأت مدیره نماینده قانونی انجمن می‌باشد و وظایف و اختیارات آن به شرح زیر است:

13-1-  اداره امور جاری انجمن طبق اساسنامه و مصوبات مجمع عمومی.
13-2- تشکیل گروه‌های علمی انجمن، تعیین وظایف و نظارت بر فعالیت آنها.
13-3-  انجام هر اقدام و معامله‌ای ضروری در مورد نقل و انتقال اموال غیرمنقول و تبدیل به احسن یا ترهین و فک رهن و استقراض و واگذاری قطعی اموال غیرمنقول که مستلزم تصویب مجمع عمومی است.
13-4- هیأت مدیره کلیه اختیارات لازم برای اداره امور را مشروط به رعایت حدود موضوع فعالیت انجام دارا می‌باشد مگر درباره موضوعاتی که به موجب مفاد اساسنامه اخذ تصمیم و اقدام درباره آنها در صلاحیت خاص مجامع عمومی است.
13-5- تهیه کلیه گزارش عملکردها  و تنظیم تراز نامه مالی و صورتحساب درآمدها و هزینه‌های انجمن برای تصویب در مجمع عمومی و ارائه به مراجع ذی‌صلاح در موقع مقرر.
تبصره: کلیه اسناد و مدارک انجمن اعم از مالی و غیرمالی را در هر زمان و بدون قید و شرط باید از سوی هیأت مدیره برای بررسی در دسترس بازرس قرارگیرد.
13-6-  اقامه دعوی و پاسخگویی به دعاوی اشخاص حقیقی یا حقوقی در تمام مراجع و مراحل دادرسی با حق تعیین وکیل و حق توکیل به‌غیر.
13-7- انتخاب و معرفی نمایندگان انجمن برای شرکت در مجامع علمی داخلی و خارجی
13-8- اجرای طرح‌ها و برنامه‌های علمی در چارچوب وظایف انجمن
13-9- جلب هدایا و کمکهای مالی
13-10- اهدای بورسهای تحقیقاتی و آموزشی با تصویب هیأت مدیره
13-11- اتخاذ تصمیم در مورد عضویت انجمن در مراکز و مؤسسات علمی داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور.
13-12- ارسال گزارش‌های لازم به کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
13-13- هیأت مدیره موظف است ظرف 4 ماه پیش از پایان دوره تصدی خود نسبت به فراخوانی مجمع عمومی و تشکیل مجمع به منظور برگزاری انتخابات هیأت مدیره جدید اقدام و بلافاصله نتایج را همراه با صورتجلسه مجمع عمومی برای بررسی به کمیسیون انجمن‌های علمی ارسال نماید.
تبصره: هیئت مدیره پیشین تا تایید هیئت مدیره جدید از سوی کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مسئولیت امور انجمن را برعهده خواهدداشت.
 
ج بازرس

     ماده 14: مجمع عمومی عادی یک نفر  را به‌عنوان بازرس اصلی و یک نفر را به عنوان علی‌البدل برای مدت دوسال انتخاب می‌نماید.
               تبصره: انتخاب مجدد بازرس بلامانع است.

     ماده 15: وظایف بازرس به شرح زیر است.
               15-1- بررسی اسناد و دفاتر مالی انجمن و تهیه گزارش برای مجمع عمومی.
               15-2- بررسی و اظهار نظر در خصوص گزارش عملکرد هیأت مدیره و انجمن برای ارائه در مجمع عمومی.
               15-3- گزارش هرگونه تخلف هیأت مدیره از مفاد اساسنامه به مجمع عمومی.
               15-4- بازرس مجاز است در کلیه جلسات هیأت مدیره بدون حق رأی حضور داشته باشد.
 
فصل پنجم گروههای علمی و اجرایی انجمن

     ماده 16: انجمن می‌تواند گروه‌ها و کمیته‌های زیر را تشکیل  دهد که براساس شرح وظایفی که از سوی هیأت مدیره برای آنها تعیین شود به فعالیت می‌پردازند.
  1. گروه‌های تخصصی
  2. کمیته آموزش و پژوهش
  3. کمیته انتشارات
  4. کمیته آمار و اطلاعات
  5. کمیته پذیرش و روابط عمومی
  6. کمیته گردهمایی‌های علمی
  7. کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه

تبصره 1 : انجمن مجاز به تشکیل گروه‌ها و کمیته‌های دیگری که بر حسب نیاز احساس می‌شود، نیز می‌باشد.
تبصره 2 : هیأت مدیره موظف است آیین نامه‌ای در خصوص فعالیت گروه‌های علمی و اجرایی انجمن تدوین نموده و به تصویب برساند.
 
فصل ششم بودجه و موارد متفرقه

     ماده 17: منابع مالی انجمن عبارتند از:
               17-1- حق عضویت‌ اعضا
               17-2- درآمدهای ناشی از ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و مشاوره‌ای و فروش کتب و نشریات علمی و سایر موارد مشابه
               17-3- دریافت هدایا و کمکها
               18-3- کلیه عواید و درآمدهای انجمن صرف اهداف و موضوع ماده 5 این اساسنامه خواهدشد.
 
     ماده 18: درآمدها و هزینه‌های انجمن در دفاتر قانونی ثبت و شرح آن هر سال پس از تصویب در مجمع عمومی به کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال می‌شود.
 
     ماده 19: کلیه وجوه انجمن در حساب مخصوصی به نام انجمن نزد بانک‌های کشور نگهداری می‌شود.
 
     ماده 20: هیچ یک از مؤسسین یا صاحبان سرمایه حق برداشت یا تخصیص هیچ‌گونه سودی اعم از سود سهام یا سرمایه را نداشته و خود و وابستگان درجه یک آنها نمی‌توانند مبادرت به انجام معاملات با مؤسسه نمایند.
 
     ماده 21: کلیه مدارک و پرونده مالی و غیرمالی مرتبط با فعالیت‌های انجمن در محل دفتر مرکزی انجمن نگهداری می‌شود و در موقع مراجعه مرجع نظارت یا سایر مراجع صلاحیت دار در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
 
     ماده 22: هرگونه تغییر در مفاد اساسنامه، پس از تصویب کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معتبر است.
 
     ماده 23: انجمن تابعیت جمهوری اسلامی ایران را دارد و اعضای آن به  نام انجمن حق فعالیت سیاسی یا وابستگی به گروه‌ها و احزاب سیاسی را ندارند.
 
     ماده 24: درصورت تصویب انحلال انجمن در مجمع عمومی، همان مجمع هیئت تسویه‌ای را برای پرداخت دیون و وصول مطالبات انجمن انتخاب خواهدکرد. هیئت تسویه موظف است پس از وصول مطالبات و پرداخت بدهی‌ها کلیه دارایی‌های منقول و غیرمنقول انجمن را با نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به یکی از مؤسسات آموزشی یا پژوهشی کشور واگذار کند.
 
     ماده 25: این اساسنامه مشتمل بر شش فصل، 24 ماده، 44 زیرماده و 19 تبصره در جلسه مورخ 1393/02/30 مجمع عمومی انجمن به تصویب رسید.
 

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


کد امنیتی را در کادر بنویسید >
::
دفعات مشاهده: 1533 بار   |   دفعات چاپ: 224 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن محاسبات بیمه و مالی ایران actuarial society of iran
Persian site map - English site map - Created in 0.049 seconds with 864 queries by yektaweb 3506