[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: درباره انجمن اخبار و رویدادها مقاله ها ثبت نام تماس با ما جستجو ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره انجمن ::
اخبار رویدادها::
آیین نامه ها::
خبرنامه انجمن علمی محاسبات بیمه و مالی ایران::
اخبار علمی::
عضویت::
بخش آموزش::
مراکز مرتبط::
تسهیلات پایگاه::
پست الکترونیک::
برقراری ارتباط::
منابع مطالعاتی::
دومین کنفرانس بیم‌سنجی ایران::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: انتشار نوزدهمین شمارۀ خبرنامۀ انجمن محاسبات بیمه و مالی ایران
:: انتشار هجدهمین شمارۀ خبرنامۀ انجمن محاسبات بیمه و مالی ایران
:: انتشار هفدهمین شمارۀ خبرنامه انجمن محاسبات بیمه و مالی ایران
:: برنامۀ زمانبندی دومین کنفرانس بیمسنجی ایران
:: اطلاعیۀ برگزاری دومین کنفرانس بیم‌سنجی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
:: بیمه استفاده محور UBI ::
 | تاریخ ارسال: 1396/5/8 | 
بیمه استفاده محور UBI را بشناسید

حق بیمه‌های میلیاردی بیمه گران با امتیازدهی مبتنی بر میزان کارکرد خودرو
 
ریسک نیوز

شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶  کد خبر : ۱۲۰۴۲۰
 

به گزارش ریسک نیوز،بیمه گران خودرو در حال روی آوردن به بیمه کارکرد محورند که به آن ها کمک می کند تا توانایی و قابلیت خود در مدیریت دعاوی و هم چنین تقسیم بندی مشتریان را افزایش دهد.

در بیمه استفاده محور (UBI)، حق بیمه خودرو بر اساس میزان استفاده و یا نحوه رانندگی بیمه شونده تعیین می شود. از وسائل ارتباط از راه دور (که به صورت لحظه ای و زنده اطلاعات را ارسال می کنند) می توان در وسایل نقلیه به شکل گسترده ای برای تخمین میزان استفاده از یک خودرو از جمله الگوی و نحوه رانندگی بهره گرفت.

رانه های اصلی

رشد سریع قابلیت ها و توانمندی های گوشی های هوشمند از قبیل GPS، شتاب سنج ها و سیستم های ردگیری باعث شده که اپلیکیشن های موبایلی بتوانند جای دستگاه های ارتباط از راه دور را بگیرند. افزایش تعداد خودورهای متصل که از سیستم های ارتباط از راه دور سر خود بهره می گیرند نیز مزید به علت شده است. سیستم های ضدسرقت وسائل نقلیه و دیگر خدمات ارزش افزوده را می توان با سیستم ارتباط از راه دور تلفیق کرد که افزایش امنیت و آسودگی خاطر مشتریان را به دنبال دارد.

مروری کلی بر روند

انتظار می رود که تا سال 2020 میلادی، نزدیک به 36 درصد از حاملان بیمه  از «بیمه کارکرد محور» مبتنی بر فناوری تلماتیک (ارتباط از راه دور) بهره گیرند. بیمه گزاران این ایده را آزمایش کرده و در برخی بازارها که انتظار می رود ظرف چند سال آتی رشد خوبی داشته باشند، نیز عرضه کرده اند. شرکت های بیمه «بیمه استفاده محور» را به دو شکل زیر به اجرا در می آورند:

  • پرداخت به اندازه میزان رانندگی (PAYD) یک بیمه برای مسافت های کم است که در آن حق بیمه بر حسب میزان مسافتی که وسیله نقلیه طی کرده، محاسبه می شود
  • پرداخت بر اساس نحوه رانندگی (PHYD) روشی است که در آن حق بیمه بر اساس ارزیابی نحوه رانندگی مشتری محاسبه و تعیین می شود.

به عنوان مثال، شرکت «پروگرسیو» (Progressive) با استفاده از دستگاه های ارتباط از راه دور و اپلیکیشن های موبایلی به رانندگان بازخورد می دهد. این شرکت در سال 2014 میلادی با استفاده از همین برنامه امتیازدهی مبتنی بر میزان کارکرد، 6/2 میلیارد دلار حق بیمه دریافت کرد.

پیامدها

با این روش، بیمه گران می توانند تقسیم بندی بهتری از مخاطرات مشتریان داشته باشند و دعاوی را به شکل کارآمدتری مدیریت کنند. این مساله هم چنین به ظهور استارت آپ های بیمه ای جدیدی خواهد انجامید که صرفا از طریق نقاط تماس آنلاین یا موبایلی به مشتریان خدمات رسانی خواهند کرد. هم چنین شرکت های بیمه می توانند با سازندگان خودور به منظور نصب و تعبیه دستگاه های ارتباط از راه دور شخصی سازی شده بر روی خودروها در زمان تولید، همکاری هایی را آغاز کنند.

 
 
 


لینک کوتاه: http://risknews.ir/news/120420


 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 878 بار   |   دفعات چاپ: 344 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن محاسبات بیمه و مالی ایران actuarial society of iran

  اطلاعات تماس
نشانی پستی:
تهران، اوین، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم ریاضی، گروه آمار
صندوق پستی:  1983969411
تلفن: 22419430(021)
آدرس الکترونیکی: ir.actuary@gmail.com 



کلیه حقوق این سایت متعلق به انجمن محاسبات بیمه و مالی ایران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645