[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: درباره انجمن اخبار و رویدادها مقاله ها ثبت نام تماس با ما جستجو ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره انجمن ::
اخبار رویدادها::
آیین نامه ها::
خبرنامه انجمن علمی محاسبات بیمه و مالی ایران::
اخبار علمی::
عضویت::
بخش آموزش::
مراکز مرتبط::
تسهیلات پایگاه::
پست الکترونیک::
برقراری ارتباط::
منابع مطالعاتی::
دومین کنفرانس بیم‌سنجی ایران::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: انتشار نوزدهمین شمارۀ خبرنامۀ انجمن محاسبات بیمه و مالی ایران
:: انتشار هجدهمین شمارۀ خبرنامۀ انجمن محاسبات بیمه و مالی ایران
:: انتشار هفدهمین شمارۀ خبرنامه انجمن محاسبات بیمه و مالی ایران
:: برنامۀ زمانبندی دومین کنفرانس بیمسنجی ایران
:: اطلاعیۀ برگزاری دومین کنفرانس بیم‌سنجی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
:: تاثیر بازارهای نوظهور در رشد صنعت بیمه ::
 | تاریخ ارسال: 1396/4/18 | 

تاثیر بازارهای نوظهور در رشد صنعت بیمه

رشد ۳.۱ درصدی صنعت بیمه در جهان/ شبکه‌های توزیع بیمه در حال دیجیتالی شدن هستند

اقتصاد آنلاین

کد خبر۲۰۴۱۴۶   ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ 

به گزارش اقتصاد آنلاین، نشریه سیگمای ۲۰۱۷ منتشر شد. این نشریه مهمترین تحولات صنعت بیمه جهان در سال ۲۰۱۶ را اینطور بیان کرده است:

صنعت بیمه جهانی در سال گذشته بر حسب مقادیر واقعی، ۳.۱ درصد رشد کرد و حق بیمه تولیدی به ۴۶۰۰ میلیارد دلار رسید.

نرخ رشد حق بیمه‌های زندگی بر حسب مقادیر واقعی ۲.۵ درصد و بیمه‌های غیرزندگی ۳.۷ درصد بود.  در این سال، ضریب نفوذ بیمه به ۶.۳ درصد و حق بیمه سرانه ۶۳۸ دلار بالغ گردید. در سال گذشته، سودآوری صنعت جهانی دنیا بخاطر نرخ‌های بهره پائین و رقابت شدید، تضعیف شد.

رشد صنعت بیمه دنیا در سال ۲۰۱۶، مدیون رشد خوب بازارهای نوظهور بخصوص چین بود. در سال گذشته حق بیمه تولیدی بخش غیرزندگی چین ۲۰ درصد رشد داشت. با این وجود کل رشد بازارهای نوظهور در حد ۹.۶ درصد ثابت باقی ماند.

 بزرگترین بازار بیمه جهان در سال ۲۰۱۶، از آن ایالات متحده بود و بعد از آن دو کشور ژاپن و چین با فاصله زیادی، به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار داشتند.  

دیجیتالی شدن شبکه‌های توزیع بیمه، در حال توسعه است هر چند سرعت آن در میان بازارهای مختلف متفاوت است. کانال‌های فروش مستقیم دیجیتالی بیمه در سالهای اخیر در برخی بازارهای نوظهور مانند چین گسترش یافته است. یکی از ویژگی‌‌های مهم رشد حق بیمه در چین و تعدادی از سایر بازارهای نوظهور در سال ۲۰۱۶، افزایش معنی‌دار در سهم خرید آنلاین بیمه بوده است. اما در کل، سهم شبکه‌های سنتی  فروش همچنان بالاست.

به نظر می‌رسد در سالهای آینده، روش‌های دیجیتالی در تمام فرآیند توزیع از جمع‌‌آوری اطلاعات جهت تکمیل خرید گرفته تا خدمات پس از فروش مورد استفاده قرار خواهد گرفت اما همه معاملات بیمه‌ای به روش آنلاین نخواهد بود و واسطه‌ها همچنان به ایفای نقش مهم خود در بازار بیمه ادامه خواهند داد.

به دلیل اهمیت موضوع فروش بیمه به روش دیجیتالی، نشریه سیگمای ۲۰۱۷ بخشی از این شماره خود را به این موضوع اختصاص داده است.

لینک کوتاه: http://www.eghtesadonline.com/۸۷-۱۱۸/۲۰۴۱۴۶

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 1131 بار   |   دفعات چاپ: 369 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن محاسبات بیمه و مالی ایران actuarial society of iran

  اطلاعات تماس
نشانی پستی:
تهران، اوین، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم ریاضی، گروه آمار
صندوق پستی:  1983969411
تلفن: 22419430(021)
آدرس الکترونیکی: ir.actuary@gmail.com 



کلیه حقوق این سایت متعلق به انجمن محاسبات بیمه و مالی ایران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645