[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره انجمن ::
اخبار رویدادها::
آیین نامه ها::
اخبار علمی::
عضویت::
بخش آموزش::
مراکز مرتبط::
تسهیلات پایگاه::
پست الکترونیک::
برقراری ارتباط::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: اساسنامه ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۴/۷/۸ | 

  فصل اول کلیات و اهداف

  ماده 1: به‌منظور گسترش و پیشبرد علمی دانش نظری و کاربردی آمار در حوزه صنعت بیمه و بازارهای مالی و سایر حوزه های مرتبط و ارتقای کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور پژوهشی و آموزشی در زمینه‌های علوم محاسبات بیمه و مالی و سایر رشته‌های وابسته و ارتقای فرهنگ بیمه ، انجمن علمی محاسبات بیمه و مالی ایران که از این پس در این اساسنامه انجمن نامیده می‌شود، تشکیل می‌گردد.

  ماده 2: انجمن مؤسسه‌ای غیر انتفاعی مستقل است و در زمینه‌های علمی- پژوهشی فعالیت می‌کند و از تاریخ ثبت دارای شخصیت حقوقی است و رییس هیأت مدیره آن نماینده قانونی انجمن می‌باشد.

  ماده 3: مرکز انجمن در شهر تهران است و شعب آن پس ازپیشنهاد انجمن و موافقت کمیسیون انجمن‌های علمی می‌تواند در هر منطقه از کشور تشکیل شود.

  تبصره 1: هیأت مدیره می‌تواند در صورت لزوم نسبت به تغییر نشانی مرکز اصلی انجمن اقدام کند به شرط آنکه موضوع در روزنامه رسمی کثیرالانتشار اعلام شود و کتباً به اطلاع کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برسد.

  تبصره 2: هیأت مدیره می‌تواند در صورت لزوم نسبت به ایجاد دفتر یا نمایندگی در خارج از کشور اقدام کند به شرط آنکه موضوع در روزنامه رسمی کثیرالانتشار اعلام شود و کتباً به اطلاع کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برسد.

  ماده 4: انجمن از تاریخ تصویب این اساسنامه برای مدت نامحدود تشکیل می‌شود و ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران است.

 

  فصل دوم وظایف و فعالیتها

 

  ماده 5: به‌منظور نیل به هدفهای مذکور در ماده (1) این اساسنامه، انجمن اقدامات زیر را به‌عمل خواهد‌آورد:

  5-1- انجام پژوهش‌های علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی با پژوهشگران، متخصصان و سایر کارشناسانی که به گونه‌ای با علوم اکچوئری و سایر رشته‌های وابسته سر و کار دارند.

  5-2- همکاری با نهادهای اجرایی، آموزشی و پژوهشی در زمینه ارزیابی و بازنگری و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به امور آموزش و پژوهش در زمینه علمی موضوع فعالیت انجمن.

  5-3- ترغیب و تشویق پژوهشگران و استادانی که خدمات شایانی در پیشبرد اهداف انجمن ارائه نموده‌اند.

  5-4- برگزاری گردهمایی‌های علمی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی

  5-5- انتشار کتب و نشریات علمی در سطح ملی و بین المللی که در قالب تألیف،‌ترجمه، کتاب، مقاله و سخنرانی و غیره انتشار یافته اند.

 

  فصل سوم انواع و شرایط عضویت

  الف) انواع عضویت :

  انواع عضویت در انجمن به شرح زیر می‌باشد:

  · عضویت پیوسته

  · عضویت وابسته

  · عضویت دانشجویی

  · عضویت افتخاری

  · عضویت حقوقی

  6-1- عضویت پیوسته

  افرادی که حداقل دارای درجه کارشناسی ارشد در رشته‌های اکچوئری، مدیریت بیمه، آمار ، اقتصاد، ریاضیات، مهندسی صنایع و مهندسی سیستم های اقتصادی و اجتماعی و رشته‌های وابسته باشند، می‌توانند به‌عضویت پیوسته درآیند.

  6-2- عضویت وابسته:

  اشخاصی که دارای درجه کارشناسی رشته‌های مذکور در بند 6-1 هستند و مدت 5 سال سابقه کار مفید در یکی از رشته‌های مرتبط با بیمه داشته باشند، می‌توانند به عضویت وابسته انجمن درآیند.

  6-3- عضویت دانشجویی:

  کلیه دانشجویانی که در رشته‌های مذکور در بند 6-1 و رشته‌های وابسته به تحصیل اشتغال دارند، می‌توانند به عضویت دانشجویی انجمن درآیند.

  6-4- عضویت افتخاری:

  شخصیتهای ایرانی و خارجی که مقام علمی آنان در زمینه‌های مذکور در بند 6-1 حائز اهمیت خاص باشد، یا در پیشبرد اهداف انجمن کمکهای مؤثر و ارزنده‌ای نموده‌ باشند، می‌توانند به عضویت افتخاری انجمن درآیند. لازم به ذکر است شرایط عضویت افتخاری توسط کمیته‌ای که از سوی هیأت مدیره انتخاب می‌شوند تعیین خواد شد.

  6-5- عضویت حقوقی

  سازمانهایی که در زمینه‌های علمی و پژوهشی فعالیت دارند می‌توانند به عضویت حقوقی انجمن درآیند.

 

  ماده 7: هر یک از اعضاء سالانه مبلغی را که میزان آن برای تمام انواع عضویت توسط هیأت مدیره پیشنهاد می‌شود و در مجمع عمومی به تصویب می‌رسد، به عنوان حق عضویت پرداخت خواهدکرد.

  تبصره 1: پرداخت حق عضویت هیچ‌گونه حق و ادعایی نسبت به دارایی انجمن برای عضو ایجاد نمی‌کند.

  تبصره 2: اعضای افتخاری انجمن از پرداخت حق عضویت معاف هستند.

  تبصره 3: دانشجویان دکتری می‌توانند با پرداخت حق عضویت دانشجویی به عضویت پیوسته انجمن درآیند.

 

  ماده 8: عضویت در یکی از موارد زیر لغو می‌شود:

  1-8- استعفای کتبی

  2-8- عدم پرداخت حق عضویت سالانه

  

  فصل چهارم ارکان انجمن

  ماده 9: ارکان انجمن عبارتند از:

  الف: مجمع عمومی ب: هیأت مدیره ج: بازرس

 

  الف: مجمع عمومی

  ماده 10 : مجمع عمومی از گردهمایی اعضای پیوسته به صورت عادی یا فوق‌العاده تشکیل می‌شود.

  10-1- مجمع عمومی عادی سالی یکبار تشکیل می‌شود و با حضور یا رأی کتبی نصف به علاوه یک کل اعضای پیوسته انجمن رسمیت می‌یابد و تصمیمات با اکثرت آراء حاضرین معتبر است.

  تبصره 1: دعوت برای تشکیل مجمع عمومی باید حداقل پانزده روز قبل از تشکیل مجمع به‌صورت کتبی (پستی یا الکترونیکی) یا آگهی در روزنامه‌ کثیر‌الانتشار به اطلاع اعضای پیوسته برسد.

  تبصره 2: شرایط تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده همانند شرایط تشکیل مجمع عمومی عادی است و همچنین رسمیت یافتن جلسات و مصوبات همانند مجمع عمومی عادی می‌باشد.

  10-2- مجمع عمومی فوق‌العاده در مورد ضروری با دعوت هیأت مدیره یا بازرس و یا با تقاضای کتبی یک سوم اعضای پیوسته تشکیل می‌شود.

  

  ماده 11: وظایف مجمع عمومی

  الف مجمع عمومی عادی

  - انتخاب اعضای هیأت مدیره و بازرس

  - تصویب خط مشی انجمن

  - بررسی و تصویب پیشنهادها و برنامه‌های پیشنهادی هیأت مدیره

  - تصویب میزان حق عضویت پیشنهادی از سوی هیأت مدیره

  - بررسی و تصویب ترازنامه و صورتحساب درآمدها و هزینه‌های سال مالی گذشته و بودجه سال آتی انجمن.

  ب مجمع عمومی فوق‌العاده

  - تصویب تغییرات در مفاد اساسنامه

  - تصویب انحلال انجمن

  - عزل هیأت مدیره و بازرس

  تبصره 1: جلسات مجامع عمومی عادی و فوق العاده با حضور نماینده تام الاختیار کمیسیون انجمنهای علمی ایران رسمیت می یابد.

  تبصره 2: مجامع عمومی توسط هیأت رئیسه‌ای مرکب از یک رییس، یک منشی و دو ناظر اداره می‌شوند.

  تبصره 3: اعضای هیأت رییسه با اعلام و پذیرش نامزدی خود در مجمع انتخاب می‌شوند.

  تبصره 4: اعضای هیأت رییسه نباید از بین کسانی باشند که خود را در انتخابات هیأت مدیره و بازرس کاندیدا کرده‌اند.

  پ هیأت مدیره

  ماده 12: هیأت مدیره انجمن مرکب از 7 عضو اصلی و 2 عضو علی‌البدل است که هر دوسال یکبار با رأی مخفی از میان اعضای پیوسته انجمن انتخاب می‌شوند.

  12-1- هیچیک از اعضا نمی‌توانند بیش از دو دوره متوالی به عضویت هیأت مدیره انتخاب شوند

  12-2- عضویت در هیأت مدیره افتخاری است.

  12-3- هیأت مدیره حداکثر تا یک هفته پس از انتخاب شدن تشکیل جلسه داده و با رأی کتبی نسبت به تفکیک وظایف خود اقدام می‌نماید.

  12-4- کلیه اسناد تعهد آور و اوراق بهادار با دو امضایرئیس هیأت مدیره و خزانه‌دار انجمن همراه با مهر انجمن و نامه‌های رسمی و اداری با امضای رئیس هیأت مدیره یا نائب رئیس ایشان معتبر است.

  تبصره 1 : رئیس هیأت مدیره و خزانه دار انجمن در اولین جلسه دوره جدید انجمن انتخاب می‌گردند که کلیه امور مالی انجمن بر عهده خزانه دار می‌باشد.

  تبصره 2 : قائم مقام هیأت مدیره با پیشنهاد رئیس و تأیید هیأت مدیره در اولین جلسه دوره جدید انجمن مشخص می‌گردد که در غیاب رئیس هیأت مدیره مسئولیت امضاء و اداره امور را بر عهده دارد.

  12-5- هیأت مدیره موظف است حداقل هر دو ماه یکبار تشکیل جلسه دهد که فاصله بین ارسال دعوتنامه کتبی با تاریخ تشکیل جلسه هیأت مدیره حداقل یک هفته است.

  12-6- جلسات هیأت مدیره با حضور اکثریت اعضا (4 عضو) رسمیت می‌یابد و تصمیمات متخذه با اکثریت آرای موافق، معتبر است.

  12-7- برای کلیه جلسات هیأت مدیره صورتجلسه‌ای از سوی دبیرخانه انجمن تهیه می‌شود که کلیه مصوبات هیأت مدیره در درج می‌گردد و پس از امضای اعضا در دبیرخانه انجمن نگهداری می‌شود.

  تبصره : مسئول دبیرخانه از میان اعضاء با پیشنهاد رئیس انجمن از میان اعضای اصلی و تأیید هیأت مدیره در اولین جلسه دوره جدید انجمن مشخص می‌گردد.

  12-8- شرکت اعضای هیأت مدیره در جلسات ضروری است و غیبت هر یک از اعضا بدون عذر موجه به تشخیص هیأت مدیره تا سه جلسه متوالی و پنج جلسه متناوب در حکم استعفای عضو غایب خواهدبود.

  12-9- درصورت عدم حضور مستمر در جلسات (بند 12-8) ، یا قبول درخواست استعفای از سوی هیأت مدیره و یا فوت هر یک از اعضای هیأت مدیره، یکی از اعضای علی‌البدل (به ترتیب تعداد آراء مأخوذه در انتخابات) برای مدت باقیمانده دوره عضویت به جانشینی وی تعیین خواهدشد.

  12-10- حضور بازرس و اعضای علل البدل در جلسات هیأت مدیره بدون داشتن حق رأی مجاز است.

 

  ماده 13: هیأت مدیره نماینده قانونی انجمن می‌باشد و وظایف و اختیارات آن به شرح زیر است:

  13-1- اداره امور جاری انجمن طبق اساسنامه و مصوبات مجمع عمومی.

  13-2- تشکیل گروه‌های علمی انجمن، تعیین وظایف و نظارت بر فعالیت آنها.

  13-3- انجام هر اقدام و معامله‌ای ضروری در مورد نقل و انتقال اموال غیرمنقول و تبدیل به احسن یا ترهین و فک رهن و استقراض و واگذاری قطعی اموال غیرمنقول که مستلزم تصویب مجمع عمومی است.

  13-4- هیأت مدیره کلیه اختیارات لازم برای اداره امور را مشروط به رعایت حدود موضوع فعالیت انجام دارا می‌باشد مگر درباره موضوعاتی که به موجب مفاد اساسنامه اخذ تصمیم و اقدام درباره آنها در صلاحیت خاص مجامع عمومی است.

  13-5- تهیه کلیه گزارش عملکردها و تنظیم تراز نامه مالی و صورتحساب درآمدها و هزینه‌های انجمن برای تصویب در مجمع عمومی و ارائه به مراجع ذی‌صلاح در موقع مقرر.

  تبصره: کلیه اسناد و مدارک انجمن اعم از مالی و غیرمالی را در هر زمان و بدون قید و شرط باید از سوی هیأت مدیره برای بررسی در دسترس بازرس قرارگیرد.

  13-6- اقامه دعوی و پاسخگویی به دعاوی اشخاص حقیقی یا حقوقی در تمام مراجع و مراحل دادرسی با حق تعیین وکیل و حق توکیل به‌غیر.

  13-7- انتخاب و معرفی نمایندگان انجمن برای شرکت در مجامع علمی داخلی و خارجی

  13-8- اجرای طرح‌ها و برنامه‌های علمی در چارچوب وظایف انجمن

  13-9- جلب هدایا و کمکهای مالی

  13-10- اهدای بورسهای تحقیقاتی و آموزشی با تصویب هیأت مدیره

  13-11- اتخاذ تصمیم در مورد عضویت انجمن در مراکز و مؤسسات علمی داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور.

  13-12- ارسال گزارش‌های لازم به کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

  13-13- هیأت مدیره موظف است ظرف 4 ماه پیش از پایان دوره تصدی خود نسبت به فراخوانی مجمع عمومی و تشکیل مجمع به منظور برگزاری انتخابات هیأت مدیره جدید اقدام و بلافاصله نتایج را همراه با صورتجلسه مجمع عمومی برای بررسی به کمیسیون انجمن‌های علمی ارسال نماید.

  تبصره: هیئت مدیره پیشین تا تایید هیئت مدیره جدید از سوی کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مسئولیت امور انجمن را برعهده خواهدداشت.

  

  ج بازرس

  ماده 14: مجمع عمومی عادی یک نفر را به‌عنوان بازرس اصلی و یک نفر را به عنوان علی‌البدل برای مدت دوسال انتخاب می‌نماید.

  تبصره: انتخاب مجدد بازرس بلامانع است .

  ماده 15: وظایف بازرس به شرح زیر است.

  15-1- بررسی اسناد و دفاتر مالی انجمن و تهیه گزارش برای مجمع عمومی.

  15-2- بررسی و اظهار نظر در خصوص گزارش عملکرد هیأت مدیره و انجمن برای ارائه در مجمع عمومی.

  15-3- گزارش هرگونه تخلف هیأت مدیره از مفاد اساسنامه به مجمع عمومی.

  15-4- بازرس مجاز است در کلیه جلسات هیأت مدیره بدون حق رأی حضور داشته باشد.

 

  فصل پنجم گروههای علمی و اجرایی انجمن

  ماده 16: انجمن می‌تواند گروه‌ها و کمیته‌های زیر را تشکیل دهد که براساس شرح وظایفی که از سوی هیأت مدیره برای آنها تعیین شود به فعالیت می‌پردازند.

  1) گروههای تخصصی

  2) کمیته آموزش و پژوهش

  3) کمیته انتشارات

  4) کمیته آمار و اطلاعات

  5) کمیته پذیرش و روابط عمومی

  6) کمیته گردهمایی‌های علمی

  7) کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه

  تبصره 1 : انجمن مجاز به تشکیل گروهها و کمیته‌های دیگری که بر حسب نیاز احساس می‌شود، نیز می‌باشد.

  تبصره 2 : هیأت مدیره موظف است آیین نامه‌ای در خصوص فعالیت گروه‌های علمی و اجرایی انجمن تدوین نموده و به تصویب برساند.

 

  فصل ششم بودجه و موارد متفرقه

  ماده 17: منابع مالی انجمن عبارتند از:

  17-1- حق عضویت‌ اعضا

  17-2- درآمدهای ناشی از ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و مشاوره‌ای و فروش کتب و نشریات علمی و سایر موارد مشابه

  17-3- دریافت هدایا و کمکها

  18-3- کلیه عواید و درآمدهای انجمن صرف اهداف و موضوع ماده 5 این اساسنامه خواهدشد.

 

  ماده 18: درآمدها و هزینه‌های انجمن در دفاتر قانونی ثبت و شرح آن هر سال پس از تصویب در مجمع عمومی به کمیسیون انجمنهای علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال می‌شود.

 

  ماده 19: کلیه وجوه انجمن در حساب مخصوصی به نام انجمن نزد بانکهای کشور نگهداری می‌شود.

 

  ماده 20: هیچیک از مؤسسین یا صاحبان سرمایه حق برداشت یا تخصیص هیچ‌گونه سودی اعم از سود سهام یا سرمایه را نداشته و خود و وابستگان درجه یک آنها نمی‌توانند مبادرت به انجام معاملات با مؤسسه نمایند.

 

  ماده 21: کلیه مدارک و پرونده مالی و غیرمالی مرتبط با فعالیت‌های انجمن در محل دفتر مرکزی انجمن نگهداری می‌شود و در موقع مراجعه مرجع نظارت یا سایر مراجع صلاحیت دار در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

 

  ماده 22: هرگونه تغییر در مفاد اساسنامه، پس از تصویب کمیسیون انجمنهای علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معتبر است.

 

  ماده 23: انجمن تابعیت جمهوری اسلامی ایران را دارد و اعضای آن به نام انجمن حق فعالیت سیاسی یا وابستگی به گروه‌ها و احزاب سیاسی را ندارند.

 

  ماده 24: درصورت تصویب انحلال انجمن در مجمع عمومی، همان مجمع هیئت تسویه‌ای را برای پرداخت دیون و وصول مطالبات انجمن انتخاب خواهدکرد. هیئت تسویه موظف است پس از وصول مطالبات و پرداخت بدهیها کلیه داراییهای منقول و غیرمنقول انجمن را با نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به یکی از مؤسسات آموزشی یا پژوهشی کشور واگذار کند.

 

  ماده 25: این اساسنامه مشتمل بر شش فصل، 24 ماده، 44 زیرماده در جلسه مورخ 30/02/1393 مجمع عمومی انجمن به تصویب رسید.

 

  

دفعات مشاهده: 1365 بار   |   دفعات چاپ: 203 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
انجمن محاسبات بیمه و مالی ایران actuarial society of iran
Persian site map - English site map - Created in 0.044 seconds with 846 queries by yektaweb 3425