شرح وظایف
- هیئت مدیره
1.اداره امور جاری انجمن طبق اساسنامه و مصوبات مجمع عمومی.
2. تشکیل گروههای علمی انجمن، تعیین وظایف و نظارت بر فعالیت آنها.
3. انجام هر اقدام و معاملهای ضروری در مورد نقل و انتقال اموال غیرمنقول و تبدیل به احسن یا ترهین و فک رهن و استقراض و واگذاری قطعی اموال غیرمنقول که مستلزم تصویب مجمع عمومی است.
4. هیأت مدیره کلیه اختیارات لازم برای اداره امور را مشروط به رعایت حدود موضوع فعالیت انجام دارا میباشد مگر درباره موضوعاتی که به موجب مفاد اساسنامه اخذ تصمیم و اقدام درباره آنها در صلاحیت خاص مجامع عمومی است.
5. تهیه کلیه گزارش عملکردها و تنظیم تراز نامه مالی و صورتحساب درآمدها و هزینههای انجمن برای تصویب در مجمع عمومی و ارائه به مراجع ذیصلاح در موقع مقرر.
6. اقامه دعوی و پاسخگویی به دعاوی اشخاص حقیقی یا حقوقی در تمام مراجع و مراحل دادرسی با حق تعیین وکیل و حق توکیل بهغیر.
7. انتخاب و معرفی نمایندگان انجمن برای شرکت در مجامع علمی داخلی و خارجی
8. اجرای طرحها و برنامههای علمی در چارچوب وظایف انجمن
9. جلب هدایا و کمک های مالی
10. اهدای بورسهای تحقیقاتی و آموزشی با تصویب هیأت مدیره
11. اتخاذ تصمیم در مورد عضویت انجمن در مراکز و مؤسسات علمی داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور.
12. ارسال گزارشهای لازم به کمیسیون انجمنهای علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوریپ
- نایب رئیس هیئت مدیره
قائم مقام هیأت مدیره با پیشنهاد رئیس و تأیید هیأت مدیره در اولین جلسه دوره جدید انجمن مشخص میگردد که در غیاب رئیس هیأت مدیره مسئولیت امضاء و اداره امور را بر عهده دارد.
- دبیر انجمن
پیگیری صورتجلسات و مصوبات هیات مدیره
- خزانه دار
خزانهدار مسئول امور مالی انجمن است و امضاء کلیه چک ها و اسناد مالی و اوراق بهادار بر عهده او و رئیس هیأت مدیره بوده و سایر وظایف وی به شرح زیر میباشد:
نظارت بر خرید و فروش و هر نوع عمل مالی
وصول و جمع آوری ورودیه، حق عضویت ها و کمک های مالی در مقابل قبض رسید
- بازرس
بررسی اسناد و دفاتر مالی انجمن و تهیه گزارش برای مجمع عمومی.
بررسی و اظهار نظر در خصوص گزارش عملکرد هیأت مدیره و انجمن برای ارائه در مجمع عمومی.
گزارش هرگونه تخلف هیأت مدیره از مفاد اساسنامه به مجمع عمومی.
بازرس مجاز است در کلیه جلسات هیأت مدیره بدون حق رأی حضور داشته باشد.
|