[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره انجمن ::
اخبار رویدادها::
آیین نامه ها::
اخبار علمی::
عضویت::
بخش آموزش::
مراکز مرتبط::
تسهیلات پایگاه::
پست الکترونیک::
برقراری ارتباط::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: اخبار کمیته ها: برگزاری جلسات کمیته های چهارگانه همزمان با نخستین کنفرانس بیم سنجی ایران
:: اخبار همایش های برگزار شده: نخستین کنفرانس بیم سنجی ایران برگزار شد
:: اخبار کمیته ها: برگزاری اولین جلسه کمیته درمان
:: خبرنامه انجمن علمی محاسبات بیمه و مالی ایران
:: اخبار انجمن: آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده اعضای پیوسته انجمن
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
:: اخبار مجلات علمی: عوامل موفقیت شرکت های بیمه ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۲/۹ | 
عوامل موفقیت شرکت های بیمه
 
دنیای اقتصاد       1397/02/09        شماره خبر: 3382161


 
شرکت‌های بیمه در شرایط سختی قرار دارند.شرکت‌های بیمه دولتی مشتریان سنتی خود را داشته و سودآوری اولویت آنها نیست و بیشتر به گسترش شبکه نمایندگی و پاسخگویی به مقامات دولتی مشغولند. بخش خصوصی نیز در حال رقابت برای گرفتن سهم بیشتر بازار است و توجهی به نرخ فنی ندارد. این در حالی است که اغلب بانک‌ها و نهادهای بزرگی که دارای پورتفوی بیمه‌ای هستند، شرکت بیمه تاسیس کرده و خود بیمه‌گری می‌کنند. بیش از ۷۰ درصد بازار بیمه به دو رشته بیمه شخص ثالث و درمان اختصاص دارد که ضریب خسارت بالای صد درصد دارند. در چنین شرایطی موفقیت شرکت‌های بیمه سخت است. دانشمندان علم مدیریت، موفقیت شرکت‌ها را در کسب موقعیت رقابتی می‌دانند و آن موقعیتی است که شرکت می‌تواند سهم پایداری از بازار را کسب کند که درآمد کافی را بسازد.موفقیت شرکت‌های بیمه در بازار فعلی، کسب پورتفوی بیشتر نیست. شرکت‌ها باید بتوانند صورت‌های مالی قابل‌قبولی را به مجامع خود ارائه کنند و نظر سهامداران را برای افزایش سرمایه جلب کنند. موفقیت شرکت‌های بیمه به سه عامل اصلی بستگی دارد.

اول نیروی انسانی
شرکت‌های بیمه روزانه هزاران بیمه‌نامه صادر می‌کنند. هر بیمه‌نامه یک قرارداد است که باید از نظر مالی، حقوقی و ریسک مورد توجه قرار گیرد. همچنین شرکت‌های بیمه روزانه صدها خسارت پرداخت می‌کنند که لازمه آن بررسی خسارت، تطبیق با شرایط و ارزیابی خسارت است. این مهم تماما به‌دست 
نیروی انسانی شرکت انجام می‌شود و هرگونه ضعف در عملکرد آنها موفقیت شرکت را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. هرم نیروی انسانی که مدیرعامل در راس آن و کارشناسان بیمه، بازار، مالی، برنامه‌ریزی، فناوری‌اطلاعات، حقوقی و اداری در قاعده آن قرار دارند باید یک جامعه حرفه‌ای منسجم و یکپارچه باشد تا کارآمدی سازمان را تضمین کند. هرگونه ضعف در این هرم می‌تواند منجر به شکست شرکت شود.

دوم‌ فناوری اطلاعات
حجم و گستره بازار بیمه به‌گونه‌ای است که انجام عملیات بیمه‌گری صرفا با سیستم‌های متکی به 
فناوری اطلاعات میسر است. هرچه فناوری سیستم‌های بیمه‌گر، بالاتر باشد احتمال موفقیت آن بیشتر خواهد بود. سرعت، پایداری، دسترسی، گستردگی، یکپارچگی، جامعیت و هوشمندی سیستم‌های اطلاعاتی شرکت‌های بیمه عامل اصلی موفقیت آنها است. فناوری پیشرفته اطلاعات فرآیند عملیات را بهینه و منظم کرده و هزینه‌های شرکت را کاهش می‌دهد. تصمیم‌گیری کارشناسان و مدیران را بهبود بخشیده و مشتریان را جذب و به شرکت وفادار و از تقلب جلوگیری می‌کند.

سوم‌ سرمایه
 شغل شرکت بیمه، قبول و نگهداری ریسک و تضمین پرداخت خسارت است. پرداخت خسارت از محل ذخایر حق بیمه و به پشتوانه سرمایه شرکت انجام می‌شود. همواره امکان دارد که خسارت پیش‌بینی نشده‌ای به بیمه‌شدگان وارد شده و ذخیره حق بیمه کفایت جبران خسارت را نکند؛ بنابراین سرمایه شرکت که پشتوانه پرداخت خسارت است باید به میزان کافی باشد تا 
حقوق بیمه‌گذاران از محل آن ادا شود. هرچه سرمایه شرکت‌ها بالاتر باشد توانگری آنها برای قبول ریسک و صدور بیمه‌نامه بیشتر خواهد بود. اصول جهانی بیمه‌گری ایجاب می‌کند که پورتفوی سهم نگهداری شرکت بیشتر از سه برابر سرمایه پرداخت شده آن نباشد، بنابراین سرمایه شرکت تعیین‌کننده سهم شرکت از بازار بیمه است. ازطرف دیگر سرمایه بالا مشتریان و بیمه‌نامه‌های بهتر بازار را جذب می‌کند و بیمه‌نامه نامرغوب نصیب شرکت‌های کوچک‌تر می‌شود که خطر بیشتری برای آنها ایجاد می‌کند.

دفعات مشاهده: 284 بار   |   دفعات چاپ: 39 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: اخبار مجلات علمی: چرا صندوق های بازنشستگی مهم و حساس هستند؟ ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱/۱۴ | 
چرا صندوق های بازنشستگی مهم و حساس هستند؟
ایلنا       کدخبر: 607250     1397/01/09




وضعیت صندوق‌های بازنشستگی سال به سال پیچیده و بغرنج تر می‌شود. زنگ هشدار برهم خوردن تعادل منابع و مصارف این صندوق‌ها باتوجه به علم محاسبات بیمه‌ای، از سال‌های گذشته از سوی کارشناسان به صدا درآمد و اکنون شرایط به گونه‌ای است که از پسوند ورشکسته و بحرانی برای این صندوق‌ها استفاده می‌شود.

به اذعان کارشناسان وضعیت صندوق‌های بازنشستگی در کنار مباحث نظام بانکی، بیکاری، آب، محیط زیست و بودجه معضلات امروز جامعه ما هستند که روزگار خوشی را تجربه نمی‌کنند و اگر فکر اساسی برای آنها نشود، این "ابرچالش"ها در سال‌های نه چندان دور کشور را با بحران‌های جدی مواجه خواهند کرد.

در میان حدود ١٧ صندوق بازنشستگی در کشور که عمدتا در شرایط مالی مناسبی قرار ندارند؛ صندوق تامین اجتماعی شرایط حساس‌تری نسبت به دیگر صندوق‌ها دارد. این صندوق به تنهایی نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و به لحاظ کارکردهای اجتماعی و فرهنگی و تاثیرگذاری بر بازار تولید و اشتغال و نیز اداره شرکت‌های بزرگ اقتصادی و داروئی وابسته به "شستا" شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و دارای ویژگی‌ها و حساسیت‌های خاصی است.

صندوق تامین اجتماعی به لحاظ تعداد جمعیت بیمه‌پرداز آن و همچنین در اختیار داشتن شرکت‌های بزرگ اقتصادی، دارای گردش مالی بالا در اقتصاد کشور است. برای دریافت گردش مالی بالای سازمان تامین اجتماعی، کافی است تاملی بر دخل و خرج این صندوق کرد. بودجه سال 97 این سازمان بیش از ٩٢ هزار میلیارد تومان برآورد شده است و این سازمان ماهانه نزدیک به ٤٤٠٠ میلیارد تومان بابت مستمری به بیش از ٣ میلیون و سیصد هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر پرداخت می‌کند (رقمی معادل یارانه کل کشور)، برای پرداخت عیدی پایان سال بازنشستگان و مستمری‌بگیرانش بیش از ٢٠٠٠ میلیارد تومان هزینه می‌کند که این رقم معادل بودجه سازمان بهزیستی است (نقل به مضمون)؛ بنابراین با یک حساب ساده می‌توان به راحتی به این موضوع پی برد که این سازمان چه نقش مهمی در تامین معیشت میلیون‌ها خانوار ایرانی دارد و در زمان بروز مشکل در اداره این صندوق، کشور متحمل چه مشکلاتی خواهد شد و تامین درمان و مستمری جمعیت تحت پوشش این سازمان چه هزینه سنگینی بر دوش دولت خواهد گذاشت که بی‌شک کشور و نظام را با مشکلات عدیده مواجه خواهد کرد.

این سازمان اگرچه متکی به درآمدهای خود است و وابسته به بودجه عمومی دولت نیست؛ اما به جهت گردش مالی بالا و ویژگی‌های اقتصادی که ذکر شد، در مقاطعی برای اداره این صندوق تصمیماتی از سوی نهادهای قانونگذار اتخاذ می‌شود که این تصمیمات محل مناقشه دولت، مجلس و نهادهای کارگری و کارفرمایی می‌شود.

از این رو هر گونه تصمیم‌گیری برای این سازمان باید با حساسیت‌های ویژه و درنظر گرفتن تمامی جوانب محاسبات بیمه‌ای‌ای (اکچوئری) و لحاظ کردن این اصل که منابع این صندوق تنها متعلق به سهامدارانش است، اتخاذ شود.

با در نظر گرفتن این نکته که عمده منابع سازمان تامین اجتماعی (حدود ٩٥ درصد) از محل واریز حق بیمه‌ها تامین می‌شود و با علم به اینکه تعداد بیمه‌شدگان این سازمان در سال‌های اخیر به لحاظ عددی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته، این سئوال پیش می‌آید که برهم خوردن تعادل منابع و مصارف در این سازمان از کجا ریشه گرفته و چرا صندوق‌های بازنشستگی به عنوان یکی از ابرچالش‌های کشور شناخته می‌شوند؟

در میان دلائل مختلف ایجاد این شرایط، چند عامل مهم نقش اساسی داشته‌اند:

اول: عوامل ساختاری و سیاست‌های جمعیتی: مانند مسن‌تر شدن هرم سنی جامعه، معضل بیکاری و کاهش تولید به سبب تحریم‌های بین‌المللی و همچنین ساختار صندوق‌های بیمه‌ای که از مرحله جوانی خود (مرحله‌ای که این صندوقها فقط ورودی دارند و حق بیمه دریافت می‌دارند و خروجی آنها یعنی پرداخت مستمری بازنشستگی، هنوز آغازنشده است) به مرحله کهنسالی (زمانی که نسبت پشتیبانی تعداد بیمه‌پردازان و مستمری‌بگیران بسیار کاهش می‌یابد و به عبارتی در مقابل ٥ یا ٦ بیمه‌پرداز یک نفر مستمری بازنشستگی دریافت کند) رسیده‌اند.

دوم: عوامل تاثیرگذار ناشی از تصمیمات مقطعی و غیرکارشناسی از سوی نهادهای تصمیم گیر: در طول تاریخ فعالیت این سازمان، در مقاطعی تصمیماتی اتخاذ شده  که روند پیر شدن این صندوق را شتاب بخشیده است. تصمیماتی که عمدتا ریشه‌های حمایتی داشتند تا بیمه‌ای و در دوره های مختلف از سوی این نهادها به این سازمان تحمیل شدند. بازنشستگی‌های پیش از موعد در قالب مشاغل سخت و زیان‌آور و نوسازی صنایع و عدم پرداخت کامل حق بیمه بسیاری از مشاغل به سبب استفاده از یارانه‌های دولتی از این جمله‌اند (طبق آمارهای موجود هم اکنون ٢٥ درصد از مستمری‌بگیران این سازمان تنها با ٢٠ سال سابقه کار بازنشست شده‌اند که این رقم معادل یک چهارم از کل مستمری‌بگیران است.)

عامل مهم دیگر بدهی‌های انباشته دولت‌ها به این سازمان، بابت سهم ٣ درصدی حق بیمه‌ها و تعهد پرداخت حق بیمه مشاغل حمایتی است و تامین اجتماعی را براساس گزارش اخیر دفتر مطالعات اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارائی در ردیف پنج طلبکار بزرگ دولت قرار داده است.

با روی کار آمدن دولت دکتر روحانی امیدها برای نجات صندوق های بیمه‌ای و تقویت آنها زنده شد و کم‌اعتنایی ٦٠ ساله‌ای که به صندوق‌های بازنشستگی شده بود؛ در این دولت مورد توجه قرار گرفت.

تصویب نکردن قوانین و مصوباتی برای صندوق‌های بازنشستگی به خصوص برای صندوق تامین اجتماعی تا زمانی که بار مالی آنها تعیین نشده باشد، برنامه جامع فقرزدایی، کاهش هزینه‌های درمانی از جیب مردم با اجرای طرح تحول سلامت و تصویب پرداخت بیش از ٥٠ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی، از مهمترین اقدامات امیدبخش دولت روحانی بود. در این میان اما؛ اجرای بند"ز" تبصره ٧ بودجه ٩٧ مبنی بر واریز ٩ بیست و هفتم حق بیمه، بیمه شدگان تامین اجتماعی به خزانه دولت و تصویب آن در بودجه سال ٩٧، اقدامی قابل نقد از سوی دولت و مجلس محترم بود که  با روند حمایتی دولت از صندوق‌های بازنشستگی در تعارض بود و احتمال می‌رود این اقدام به تشدید بحران منابع صندوق تامین اجتماعی دامن زند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران امور بیمه‌ای، این اقدام دست‌اندازی به منابع کارگران تلقی می‌شود و در واقع باعث مخدوش شدن قوانین بیمه‌ای کشور است. از آن جائی که سازمان تامین اجتماعی نهادی عمومی و غیردولتی است و رفتن بخشی اعظمی از منابع آن در خزانه دولت، تصمیمی غیرکارشناسی است و احتمال اختلال در خدمت‌رسانی این سازمان با اتخاذ این تصمیم طی چند سال آینده را رو به افزایش دهد.

بسیاری از مخالفان و منتقدان (بند ز تبصره ٧ بودجه) ریشه اصلی این تصمیم دولت و مجلس را در کمبود منابع "طرح تحول سلامت" می‌دانند. مهمترین طرح ملی دولت یازدهم و دوازدهم که با اجرای نادرست آن از سوی متولیان امور بهداشت کشور، این طرح را با کمبود منابع مواجه کرده و مجریان اصلی آن را به فکر تامین منابع از سوی صندوق‌های بازنشستگی انداخته است، با این بهانه که سهم ٩ درصدی حق بیمه مربوط به درمان کارگران در جای دیگری هزینه می‌شود و این مبلغ باید در حساب جداگانه‌ای در خزانه دولت واریز شود تا دولت و مجلس بر هزینه‌کرد آن بر بخش سلامت و درمان کارگران نظارت دقیق داشته باشند.

ادله‌ای که هیچ پشتوانه کارشناسی و بیمه‌ای ندارد و این پرسش را در ذهن ایجاد می‌کند که به راستی تمامی تلاش‌ها و رایزنی‌های متولیان اصلی این طرح، نگرانی از نحوه هزینه‌کرد این منابع در بخش سلامت کارگران صندوق تامین اجتماعی بوده است؟ و این تصمیم برای به دست آوردن منابع اعظمی از صندوق بیمه تامین اجتماعی برای تزریق در طرح تحول سلامت نیست؟

در سال گذشته به قدری حوادث تلخ و شوک‌آور در جامعه اتفاق افتاد که کانون توجه رسانه‌ها و مردم را به آنها معطوف کرد. حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت، زلزله کرمانشاه، حادثه کشتی سانچی، سقوط هواپیمای تهران – یاسوج، اعتراضات خیابانی به وضعیت معیشتی و...، برای رسانه‌ها و جامعه، ارزش‌های خبری محسوس‌تری داشتند تا موضوعاتی که بدان ابرچالش نام گذاشتند.

گویا اقشار مختلف مردم بیشتر به دنبال اخبار و  وقایع هیجان‌آور هستند. رسانه‌ها نیز به عنوان نهادهای اثرگذار در جهت‌دهی افکار عمومی انتشار اخباری را در اولویت قرار می‌دهند که با اقبال مخاطبان همراه است. در این بین مشکلات مربوط به صندوق‌های بازنشستگی فاقد جذابیت‌های لازم برای جلب توجه عمومی محسوب می‌شوند.

در میان سکوت رسانه‌ای و کم‌توجهی عموم مردم اما صدای این بحران دامنگیر آرام و مداوم به گوش می‌رسد و این صدا با گذشت زمان بلند و بلندتر می‌شود. بحران صندوق‌های بازنشستگی موضوعی است که باید اصحاب رسانه بسیار درباره آن بنویسند و آگاهی مردم را از ابعاد این موضوع به قدری افزایش دهند تا زمینه مناسب برای اتخاذ تصمیم‌های سخت در این حوزه فراهم شود.

عبور از این چالش بزرگ تنها با عزم و اراده راسخ و برخواسته از دانش و اطلاعات وسیع در اقشار مختلف مردم امکان‌پذیر است و امید می‌رود رسانه‌ها با درک بیشتر این موضوع و جلوگیری از بحران پیش رو با آگاهی‌سازی مسئولین و مردم در این راه دشوار قدم بگذارند و تا فرصت باقی است برای نجات صندوق‌های بازنشستگی وارد میدان شوند.

دفعات مشاهده: 371 بار   |   دفعات چاپ: 71 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: اصلاح نظام بازنشستگی ایران ضروری است ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۶/۲۹ | 
اصلاح نظام بازنشستگی ایران ضروری است

ایلنا
کد خبر:  537701   

رئیس شاخه ایتالیایی اتحادیه مزایای کارفرمایان بین‌المللی می گوید که ایران باید در راستای تغییر سن بازنشستگی و اصلاح نظام مربوط به آن حرکت کند.

به گزارش ایلنا،  فرانچسکو بریگانتی، در نشست "پایداری بلند مدت صندوق های بازنشستگی در شرایط در حال تحول" که با حضور احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و جمعی از مدیران صندوق‌های بازنشستگی ایران، کارشناسان و مدیران صندوق‌های بازنشستگی کارکنان دولتی از کشورهای مختلف جهان، برگزار شد، گفت: بالا رفتن سن امید به زندگی تنها در ایران رخ نداده و در اروپا نیز وضع به همین منوال است.

رئیس شاخه ایتالیایی اتحادیه مزایای کارفرمایان بین‌المللی با تاکید بر اینکه همه کشورها سن بازنشستگی را تغییر داده اند، خاطرنشان کرد: باید در راستای تغییر سن بازنشستگی و اصلاح نظام مربوط به آن حرکت کرد تا بتوانیم از پیشامدهای بغرنج آتی جلوگیری کنیم.

بریگانتی همچنین به مشکلاتی که صندوق های بازنشستگی با آن ها مواجه هستند اشاره و درباره راهکارهای مقابله با این مشکلات، تصریح کرد: در برخی کشورهای اروپایی برنامه ای را پیاده کردند تا سن بازنشستگی و ساعت کاری بین آقایان و بانوان یکسان شود. این اصلاحات زمان بر است و چند سال طول می کشد تا اثرات آن پدیدار شود. عمده ترین روندی که می توان برای حل مشکل از آن استفاده کرد، استفاده ترکیبی از سیستم های DB و DC است.

وی با بررسی راهکارهای چند کشور برای حل مشکلات صندوق های بازنشستگی، اظهار داشت: یکی از راهکارهایی که در این کشورها اجرا شد، ادغام صندوق های دولتی و خصوصی بود، علاوه برای پایدار کردن شرایط صندوق ها نباید قول مزایای زیاد را به افراد تحت پوشش صندوق داد، چرا که کشورهای موفق در این زمینه از سیستم های تلفیقی مستمری استفاده می کنند و یکی از راهکارهایشان اصلاح مزایای مستمری است.
لینک کوتاه: http://www.ilna.ir/8C-9/537701

دفعات مشاهده: 710 بار   |   دفعات چاپ: 102 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: بدون اصلاح پارامتریک نظام بازنشستگی به سرنوشت یونان دچار خواهیم شد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۶/۲۹ | 
بدون اصلاح پارامتریک نظام بازنشستگی به سرنوشت یونان دچار خواهیم شد

ایلنا
کد خبر: 537702

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه معتقد است که اگر ایران همانند ۱۱۴ کشور دنیا در اصلاح پارامتریک نظام بازنشستگی اقدام نکند همانند یونانی ها به سرنوشتی تلخ دچار خواهد شد که نتیجه آن فروش ذخایر ملی برای پرداخت حقوق بازنشستگان است.

به گزارش ایلنا ، احمد میدری در نشست "پایداری بلند مدت صندوق های بازنشستگی در شرایط در حال تحول" که با حضور محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و جمعی از مدیران صندوق‌های بازنشستگی ایران، کارشناسان و مدیران صندوق‌های بازنشستگی کارکنان کشورهای مختلف جهان از صبح امروز (سه شنبه) ۲۸ شهریور ماه ۱۳۹۶ در تهران برگزار شد، گفت: بسیاری از کشورها در حال حاضر با بحران صندوق های بازنشستگی مواجه اند و مزیت بهره مندی از بیمه های اجتماعی در صورت نادیده گرفتن ضرورت اصلاحات به یک مصیبت اجتماعی تبدیل می شود.

به گفته معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمتر از ۳۰ درصد افراد در سنین کار در ایران شاغل هستند و بیش از ۶۵ درصد بازنشستگان زیر ۶۰ سال سن دارند.

میدری ادامه داد: در حال حاضر صندوق های بازنشستگی سه برابر ۱۰ سال گذشته به بودجه عمومی کشور وابسته هستند. حدود ۱۰ سال قبل، تنها ۳ درصد بودجه عمومی کشور به عنوان کمکِ زیان به صندوق های بازنشستگی تعلق می گرفت اما در سال ۹۶ این رقم به ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: به طور حتم اگر این روند ادامه یابد و تغییری صورت نگیرد، طی ۱۰ سال آینده ۴۰ درصد بودجه عمومی کشور باید به عنوان کمک زیان صندوق های بازنشستگی، صرف شود.

میدری با بیان اینکه دولت یازدهم از افزایش مشکلات صندوق ها جلوگیری کرد و ترمز تصمیمات غلط را کشید، عنوان کرد: باید در دوره پیشِ رو، اقدامات اصلاحی مدنظر قرار گیرد تا با تغییر در وضعیت صندوق های بازنشستگی رو به رو شویم. براساس مطالعات بین المللی ۱۱۴ کشور دنیا اصلاحات پارامتریک را در دستور کار قرار داده اند و ما نیز راهی جز این نداریم.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: اگر نخواهیم اصلاحات پارامتریک را انجام دهیم، به طور ناخواسته به سرنوشت کشوری همچون یونان دچار می شویم، کشوری که مجبور شده است برای پرداخت حقوق سالمندان خود بیش از ۱۰۰ جزیره اش را بفروش برساند.

میدری همچنین به استفاده بهینه از ذخایر صندوق های بازنشستگی و دستیابی به تعریف دقیقی از مشاغل سخت و زیان آور اشاره و اظهار داشت: استفاده بهینه از ذخایر صندوق های بازنشستگی در حال حاضر مدنظر قرار گرفته است و در مورد مشاغل سخت و زیان آور نیز باید به تعریف درستی برسیم.
لینک کوتاه: http://www.ilna.ir/8C-9/537702

دفعات مشاهده: 675 بار   |   دفعات چاپ: 100 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: کتاب «اصول تامین اجتماعی» منتشر شد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۶/۲۷ | 
کتاب «اصول تامین اجتماعی» منتشر شد

 
سازمان تامین اجتماعی
کد مطلب:    تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶

 
کتاب «اصول تامین اجتماعی» گردآوری دپارتمان تامین اجتماعی دفتر بین المللی کار با ترجمه علی ماهر و حسین مشیری تبریزی، از سوی انتشارات مؤسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی منتشر شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، این کتاب یکی از کتاب های اصلی و بنیادی برای معرفی اصول تامین اجتماعی است که توسط دپارتمان تامین اجتماعی دفتر بین المللی کار ژنو با همکاری مرکز بین المللی آموزش دفتر بین المللی کار، تدوین شده است.
هدف اولیه این کتاب کمک به کشورهایی است که نظام های تامین اجتماعی در آنها عملیاتی نشده و یا نیاز به بهبود و اصلاح آن دارند. کتاب به شکلی ساده، خلاصه و البته جامع، اصول اساسی و اولیه تامین اجتماعی و مفاهیم این حوزه را مورد بحث قرار می دهد و اطلاعات خوبی برای ورود به مباحث حوزه تامین اجتماعی به دست می دهد.
تأمین اجتماعی در معنای عام، تأمین اجتماعی حوزه‌های حمایتی و بیمه‌ای را دربرمی‌گیرد و در معنای خاص صرفاً شامل بیمه‌های اجتماعی است. بیمۀ اجتماعی مهم‌ترین سازوکار همبستگی اجتماعی در جوامع مدرن به‌شمار می‌آید. بیمۀ اجتماعی شرایطی را فراهم می‌کند تا گروه‌های مختلف اجتماعی، مخاطرات شغلی و اجتماعی خود را با هم سهیم شوند. در دوران جدید، با توجه به تغییرات جمعیتی، تغییر در ترکیب مشاغل، بروز و نمود مخاطرات جدید، و مواردی از این دست، به‌تدریج دامنۀ فراگیری نظام بیمه‌ای از مشاغل دستمزدی به مشاغل غیردستمزدی نیز گسترش یافته است. بدین‌معناکه در دهه‌های اخیر نظام بیمه‌ای تلاش دارد تا با ادغام تمام نیروی کار پیامدهای منفی ناشی از انواع دوگانگی‌های بازار کار را پیشگیری و جبران کند. در این راستا، درک جایگاه و اهمیت نظام بیمه‌ای در لایه‌های مختلف جامعه و ارتباط آن با حیات اجتماعی افراد و خانواده‌ها بسیار ضروری است. 
مؤسسۀ عالی پژوهش تأمین اجتماعی در راستای مأموریت‌های خود در زمینۀ گفتمان‌سازی، دانش‌افزایی، و بسط ادبیات حوزۀ رفاه و تأمین اجتماعی ترجمۀ کتاب حاضر را که از مجموعه متون راهنمای سازمان بین‌المللی کار در زمینۀ نظام تأمین اجتماعی است در دستور کار خود قرار داده و منتشر کرده است. در این کتاب ضمن بحث از چیستی تأمین اجتماعی و بررسی دامنۀ اقدام آن، دربارۀ گروه‌های هدف تأمین اجتماعی و مخاطرات شغلی تحت پوشش این نظام، تأمین مالی طرح‌های بیمه‌ای، و  نحوۀ ادارۀ تأمین اجتماعی بحث می‌شود. این کتاب راهنما، تقریبا تمامی سرفصل های مربوط به اصول و مبانی تامین اجتماعی را به صورت کلی تحت پوشش قرار می دهد و بررسی " اصول تامین اجتماعی " در گفتارتامین اجتماعی چیست، چه کسی توسط تامین اجتماعی حمایت می شود، مرور اجمالی بر مزایای تامین اجتماعی، تامین مالی طرح های تامین اجتماعی و- تامین اجتماعی چگونه اداره می شود آورده است.
لینک کوتاه: http://www.tamin.ir/News/Item/۴۸۳۰۶/۲/۴۸۳۰۶.html

 
دفعات مشاهده: 706 بار   |   دفعات چاپ: 95 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: تعداد نمایندگان تخصصی فروش بیمه‌های زندگی ۵۹/۷ درصد رشد داشت؛ آهنگ کند افزایش ضریب نفوذ ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۱۰/۲۷ | 

سالنامه آماری ۱۳۹۴ صنعت بیمه کشور از طریق پایگاه اطلاع رسانی بیمه مرکزی منتشر شد.

تعداد نمایندگان تخصصی فروش بیمه‌های زندگی ۵۹/۷ درصد رشد داشت؛

آهنگ کند افزایش ضریب نفوذ

ریسک نیوز

یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ , ۱۲:۵۸ کد خبر : ۱۰۹۶۲۲

سالنامه آماری صنعت بیمه ویژه سال ۱۳۹۴ در ۴۸۴ صفحه مشتمل بر شش فصل و هشت پیوست و همچنین ۳۵۰ جدول و یکصد نمودار و پوسترنماگرهای آماری صنعت بیمه منتشر شد.

به گزارش ریسک نیوز از اداره کل روابط عمومی و بین الملل بیمه مرکزی اهم آمار عملکرد صنعت بیمه مندرج در این سالنامه اعلام شد.

بر اساس این گزارش با گسترش شعب شرکت‌های بیمه به ۱۰۴۳ شعبه در سراسر کشور، افزایش تعداد نمایندگان بیمه فعال به حدود ۳۷/۸ هزار نمایندگی عمومی و تخصصی، رشد تعداد کارگزاران بیمه فعال به ۶۲۸ کارگزاری و افزایش تعداد ارزیابان خسارت بیمه‌ای به ۱۴۶ ارزیاب فعال، توسعه بازار بیمه کشور به میزان قابل توجهی محقق شده است. در این سالنامه آماری آمده است حق‌بیمه‌های تولیدی از ۲۰۸/۶ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۳ به ۲۲۸/۴ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۴ از  رشد ۹/۵ درصدی برخوردار بوده است.
آمار منتشره نشان می دهد شاخص حق‌بیمه سرانه (نسبت حق‌بیمه تولیدی به جمعیت) از ۲/۷ میلیون ریال در سال ۱۳۹۳ به ۲/۹ میلیون ریال در سال ۱۳۹۴ ، افزایش داشته است.
در این گزارش شاخص ضریب نفوذ بیمه (نسبت حق‌بیمه تولیدی به GDP بر حسب قیمت جاری) از ۱/۹۳ درصد در سال ۱۳۹۳ به ۲/۰۸ درصد در سال ۱۳۹۴ رسیده است.
بر اساس اطلاعات سالنامه صنعت بیمه، بیمه‌های زندگی با ۲۱/۹ درصد رشد در حق‌بیمه تولیدی سهم ۱۲/۱ درصدی از بازار بیمه را به خود اختصاص داده است، ضمن آنکه تعداد نمایندگان تخصصی فروش بیمه‌های زندگی با ۵۹/۷ درصد رشد نسبت به سال قبل به تعداد ۷۲۷۶ نمایندۀ بیمه عمر رسیده است و این موضوع سهم ۵۹/۹  و ۵۵/۲ درصدی بخش غیردولتی به ترتیب از حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی در صنعت بیمه را نشان می دهد.
بر اساس گزارش یادشده، رشد ۱۴ درصدی کارکنان دارای مدرک فوق لیسانس و بالاتر در شرکت‌های بیمه و رسیدن تعداد کل پرسنل شرکتهای بیمه به ۱۸/۶ هزار نفر از دیگر دستاوردهای صنعت بیمه در سال ۱۳۹۴ به شمار می رود. شایان ذکر است این سالنامه آماری در پرتال سازمانی بیمه مرکزی و پایگاه آماری صنعت بیمه در دسترس عموم است.

برای مشاهده سالنامه به نشانی http://www.centinsur.ir/ShowPage.aspx?page_ مراجعه فرمایید.

دفعات مشاهده: 1140 بار   |   دفعات چاپ: 143 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: انتشار شماره ۶۹ نشریه مروری بر تأمین اجتماعی بین المللی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ | 

انتشار شماره ۶۹ نشریه مروری بر تأمین اجتماعی بین المللی

۱۳۹۵/۱۰/۲۰

AWT IMAGE

جدیدترین نشریه اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA)، با عنوان «مروری بر تأمین اجتماعی بین المللی» ویژه نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA)، شماره جدید نشریه مروری بر تأمین اجتماعی بین المللی ایسا ویژه نوامبر سال ۲۰۱۶، با مهمترین مقالات بیمه ای در حوزه موضوعات مختلف از جمله مطالعات نظام های بیمه های اجتماعی درکشورهای مختلف، تجزیه و تحلیل دورنمای اجرایی بیمه ها و انعکاس نظریات و پیشنهادات در مورد قوانین نوین بیمه ای منتشر شد.
در تازه ترین شماره از این نشریه، هانس هورست کنکلوسکی دبیرکل اتحادیه ایسا، در یادداشتی با بیان اینکه پس از تجزیه و تحلیل منطقه ای با چالش های مهمی مواجه می شویم، یادآور می شود: به عنوان مثال در مناطق آفریقا، اروپا و آمریکا، توسعه بازار کار رابه عنوان چالشی بزرگ درنظر می گیرند.کنکلوسکی در این یادداشت، ازجمله چالش های اساسی پیش روی نظام های بیمه های اجتماعی را تغییرات جمعیتی به ویژه در منطقه اروپا، آمریکا، آسیا و اقیانوسیه، گسترش دامنه پوشش، بهبود کیفیت و دسترسی به خدمات و همچنین مدیریت پیشرفت های تکنولوژیکی و نوآوری عنوان می کند.
وی می افزاید: در منطقه آمریکا، توسعه منابع انسانی در ادارات بیمه های اجتماعی حائز اهمیت است، درحالی که در منطقه اروپا، بر اجرایی کردن اصلاحات بیمه های اجتماعی تأکید می شود.
دبیرکل اتحادیه ایسا، با اشاره به موضوع برگزیده شده سال ۲۰۱۶ میلادی از سوی انجمن جهانی تأمین اجتماعی باعنوان «تغییرات در زندگی، امکان شکل دهی جوامع را فراهم می کند»، تاکید می کند: این گونه اهداف به ما یادآوری می کنند که نظام های بیمه های اجتماعی، به ویژه هنگامی که به طور صحیح اداره شوند، برای ایجاد تغییرات مثبت در جهان ابزار قدرتمندی به شمار می آیند.
نشریه «مروری بر تأمین اجتماعی بین المللی»، همچنین گزارش ها و مقالات متنوعی را برای مخاطبان خود تدارک دیده است که ازجمله آن ها، می توان به تعالی ادارات تأمین اجتماعی، هماهنگی برنامه های اجتماعی، تجزیه و تحلیل و اجرای رهنمودهای فناوری اطلاعات و ارتباطات اتحادیه، شکل دهی نمایندگی های تأمین اجتماعی برای بهبود سرمایه انسانی و فناوری، ضرورت دیجیتالی بودن ادارات تأمین اجتماعی، مفهوم خدمات یکپارچه در دولت های مختلف، توافقات دوجانبه بیمه های اجتماعی و بازنشستگی قابل انتقال، سرمایه گذاری در نیروی کار بهداشت جهانی که در دستیابی به تأمین اجتماعی برای همگان ضروری است و دستورالعمل های کیفیت خدمات اتحادیه، اشاره کرد.
علاقه مندان برای دریافت نسخه دیجیتالی این نشریه می توانند به لینک زیر مراجعه کنند:

http://www.cspf.ir/MagazineISSAi.aspx

دفعات مشاهده: 1122 بار   |   دفعات چاپ: 130 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
انجمن محاسبات بیمه و مالی ایران actuarial society of iran

  اطلاعات تماس
نشانی پستی:
تهران، اوین، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم ریاضی، گروه آمار
صندوق پستی:  1983969411
تلفن: 22419430(021)
آدرس الکترونیکی: ir.actuary@gmail.com 



کلیه حقوق این سایت متعلق به انجمن محاسبات بیمه و مالی ایران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 77 queries by YEKTAWEB 3755